Psychische en Pedagogische Zorg

De Geschillencommissie Psychische en Pedagogische Zorg behandelt klachten van cliënten tegen psychologen, psychotherapeuten en pedagogen die zijn aangesloten bij de Federatie van psychologen, psychotherapeuten en pedagogen (P3NL).

Icoon PPZSoort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Meningsverschillen over het zorg- of het behandelplan
  • Tijdens het verblijf of bezoek zoekgeraakte of beschadigde persoonlijke bezittingen zoals bijvoorbeeld een bril, sieraden, kleding of schoenen
  • Letselschade ten gevolge van een (medische) fout tijdens de behandeling en verzorging door de zorginstelling
  • Klachten over de communicatie en schending van de privacy  

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2017 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2017 van de commissie Psychische en Pedagogische Zorg.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Meer informatie

Wilt u de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg nog eens bekijken, download dan de brochure (pdf).

Uw klacht indienen

Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar De Geschillencommissie Zorg, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

Privacy

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.

Partijen moeten ook zelf vertrouwelijk en zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens die zij ontvangen van de andere partij. Wij zullen de andere partij daar te zijner tijd ook op wijzen.

Terug naar boven